Elektronikus kapcsolattartás a büntetőeljárásban - Interaktív képzés a Gyulai Törvényszéken

A büntetőeljárások során bevezetésre kerülő elektronikus kapcsolattartással összefüggésben 2017. november 29. és december 7. napjain a Gyulai Törvényszéken a büntető ügyszakos bírák, bírósági titkárok és más igazságügyi alkalmazottak számára képzést tartottak. A rendezvény aktualitását az adta, hogy a vonatkozó jogszabályok értelmében a 2018. január 1. napját követően megindult büntetőeljárásokban egyes eljárási szereplők elektronikus kapcsolattartásra kötelesek.

A törvény értelmében a gazdálkodó szervezetek, a jogi képviselők és az ügyfélként eljáró állami szervek, önkormányzatok kötelesek elektronikus úton tartani a kapcsolatot egymással, így a bíróságokkal is. A többi érintett számára lehetőséget jelent az elektronikus út használata. Lényeges, hogy az elektronikus kapcsolattartás nem azonos az egyszerű e-mail küldésével, hanem ügyfélkapun, hivatali kapun, illetve gazdálkodó szervezetek esetében cégkapun keresztül valósul meg.

A képzésen először dr. Varga Magdolna, a Gyulai Törvényszék kapcsolattartója mutatta be az elektronikus eljárásra vonatkozó szabályokat a résztvevők számára. A jogszabályi háttér ismertetése mellett számos gyakorlati tanácsot is adott, és megválaszolta a felmerülő kérdéseket is. A program interaktív zárásaként az érdeklődő munkatársak a teremben található számítógépek segítségével maguk is kipróbálhatták az előadáson elhangzottakat, és működés közben is megtekintették a programot.